Agar siz ma’mur bo’lsangiz, sizning hech narsangiz yo’q va kompaniyangiz sizga har kuni kerak bo’lmasa, yaqin kelajakda keraksiz deb ishdan bo’shatilishi mumkin. Ushbu maqolada men o’zlarini ish bilan ta’minlashni biladigan tizim ma’murlaridan eng yaxshi tajribalarni to’pladim, ularsiz kompaniya bir kun ham yashay olmaydi. Ushbu amaliyotlar hatto hech qanday ishingiz bo’lmagan joyda butun IT bo’limlarini qurishga imkon beradi. Ulardan foydalanish yoki ishlatmaslik sizga bog’liq:
1. Har qanday foydalanuvchi muammolarini hal qiling
Sevimli ekran pardangizni kompyuteringizga qo’yingmi? Mobil telefonga film yopishtiringmi? Advokat uchun Word-dagi ikkita shartnomani tekshiringmi? Tashkilot shaklini chizing? Uy noutbukini «ko’rish»? Kompaniya xodimlari uchun ish qilish va ular uchun kompaniyaga kerak bo’lmagan narsalarni qilish – foydalanuvchilarning mehrini qozonish va ko’proq ish topishning ishonchli usuli. Buning uchun siz hatto IT bo’limida qo’shimcha mutaxassislarni ham yollashingiz mumkin – kompaniyaning puliga har qanday injiqlik.
2. Qo’lda ishlangan buyumlar har doim qimmatlidir
Operatsion tizim va ilovalarni foydalanuvchining ish joyiga bir marta bosish va 15 daqiqada o‘rnatib qo‘ysangiz, u holda kompaniya xodimlarida administratorning ishi chang bo‘lmagandek taassurot qoldirishi mumkin. Shu sababli, foydalanuvchilar bilan ishlashda avtomatlashtirishni istisno qiling: litsenziya kalitini qo’lda kiritish orqali operatsion tizimlarni diskdan o’rnating, ilovalarni baytga o’rnating, har safar Internetda printerlar uchun drayverlarni qidiring va tizimlarni nozik sozlashni amalga oshiring. Kompyuterlarda 1C platformasini yangilash odatda sichqonchani ikki marta bosish emas, balki bir haftalik vazifadir.
3. Kompaniya pullarini keraksiz shaxsiy narsalarga sarflamang
Serverdagi qo’shimcha quvvat manbai, hot-swap drayveri, stackable switch, rozetkalar va tarmoqqa ulanish uchun patch-panellar – bular siz kompaniyaning pulini tejashingiz mumkin va ularning yo’qligi tufayli rahbariyat ITdagi nosozliklar unchalik kam bo’lmasligini va tizim ma’muri har doim «har holda» u erda bo’lishi kerakligini biladi.
- Foydalanuvchilar uchun ko’proq erkinlik
Noma’lum ilovalarni ishga tushirishda cheklovlarning yo’qligi, kompyuterlarda mahalliy administrator huquqlari, foydalanuvchi tomonidan boshqariladigan antivirus – bu foydalanuvchilarni uyda his qiladi va tizim ma’muri uchun ish yaratadi. Yoki foydalanuvchilar kompyuterga virus kiritadilar, so’ngra C diskining ildizidan «qo’shimcha» fayllar o’chiriladi, keyin o’rnatilgan «Internet tezlatgichlari» soni tufayli kompyuter sekinlashadi. Hech narsa qilib bo’lmaydi – qo’shimcha bir nechta texnik mutaxassislarni yollash orqali erkinlik uchun to’lashingiz mumkin.
5. Faqat markali serverlarni sotib oling
Aynan serverda kompaniya ma’lumotlari saqlanadi va ularning xavfsizligi uning sifatiga bog’liq. Agar kompaniyaning markali serverni sotib olish uchun puli etarli bo’lmasa, u holda siz kalitlarga, kabel tarmoqlariga va foydalanuvchi kompyuterlariga tejashingiz mumkin – ularning ishlashini o’z kuchingiz bilan ta’minlaysiz. Va bu pul uchun siz ikkita oddiy serverni olishingiz va hamma narsani yangilashingiz muhim emas – ma’lumotlar xavfsizligi subjunktiv kayfiyatga toqat qilmaydi va qolgan hamma narsa uchun tizim ma’muri mavjud.
6. Kompaniyangizga hozir kerak bo’lgan tizimlarni joriy qiling
Agar kompaniyaga shunchaki pochta kerak bo’lsa, uni bepul yoki pullik pochta hostingida joylashtirish mumkin. Agar kompaniya mijozlarning xatlari doimo yetkazilishini ta’minlashi kerak bo’lsa va ishdan bo’shatilgan xodim o’z yozishmalarini izsiz yo’q qila olmasa, kompaniyada oddiy pochta serverini joylashtirish mumkin bo’ladi. Agar kompaniyaga shunchaki pochtadan ko’proq narsa kerak bo’lsa, «bir xil» pochta serveriga o’tish mumkin bo’ladi. Natijada, kompaniya bitta pochtaga ega, tizim administratori esa uchta dastur va ikkita migratsiyaga ega. Boshqa tizimlar bilan ham xuddi shunday qilish, tizim ma’muri, albatta, o’zini ishsiz qoldirmaydi.
7. Ishni tezda bajaring
Ish vaqtini rejalashtirishga sarflash kompaniya uchun juda qimmatga tushadi va ishni kechiktiradi. Har qanday tizimni bir yoki ikki marta amalga oshirish / yangilash mumkin va barcha kichik kamchiliklarni bir necha kun ichida tezda yo’q qilish yoki yordamchilar bo’lsa, tezroq yo’q qilish mumkin.
8. Reklama va marketingga ishoning
Agar yechim allaqachon «dunyo bo’ylab minglab tashkilotlar tomonidan tanlangan» bo’lsa, bu uni kompaniyada texnik tafsilotlarni, spetsifikatsiyalarni o’rganmasdan va sinovdan o’tkazmasdan amalga oshirish uchun etarli. Agar yechim oxir-oqibat e’lon qilinganidek yaxshi bo’lmasa, uni ish holatida saqlash uchun alohida mutaxassisni yollash mumkin bo’ladi – axir, butun dunyo bo’ylab minglab tashkilotlar buni tanlagan.
9. Uskunani faqat ta’mirlash mumkin bo’lmaganda o’zgartiring
Kompaniyadagi eski kompyuterlar qancha uzoq ishlasa, kompaniya yangilarini sotib olishga shunchalik ko’p pul tejaydi va adminlar shunchalik ko’p ishlaydi. Hatto kompaniyani yanada ko’proq pul tejash uchun eski jihozlarni ta’mirlash uchun alohida mutaxassisni yollashingiz mumkin. Xo’sh, ofis kamida bir kun tizim ma’murisiz yashashi mumkinligi haqida gap bo’lmaydi – har bir kun uchun muammolar kafolatlanadi.
10. O’zingizning dizaynlaringizni yarating
Agar kompaniya biron bir yechim sotib olishga qurbi yetmasa, buning uchun deyarli bir xil tizimni yig’a oladigan, ammo arzonroq tizim ma’muri mavjud. Ha, administrator tomonidan yig’ilgan yechimda muntazam texnik xizmat ko’rsatishni talab qiladigan bir nechta kichik kamchiliklar bo’lishi mumkin, ammo bu kompaniya «bir xil» echimga ko’p pul sarflaganidan ko’ra yaxshiroqdir. Albatta, sizdan boshqa hech kim bu tizimni tushunmaydi, lekin bular allaqachon arzimas narsalar – axir, busiz sizni ishdan bo’shatish oson bo’lmaydi.
P.S
Agar siz yuqorida sanab o’tilgan maslahatlarga amal qilsangiz, unda siz 20-30 foydalanuvchini qo’llab-quvvatlaydigan bitta IT mutaxassisini to’liq egallashingiz mumkin va infratuzilma hajmi 100-150 foydalanuvchi bilan siz allaqachon 5-6 kishilik IT bo’limingizni yaratishingiz mumkin. Agar siz yolg’iz 50-60 foydalanuvchiga xizmat ko’rsatayotgan bo’lsangiz va ular sizni «haftada bir kun texnik xizmat ko’rsatish vazifalari bilan shug’ullanayotgani uchun» sizni kesib tashlamoqchi bo’lsangiz – ushbu maqolani rahbariyatga ko’rsating va ular yangi administrator doimo ish bilan band bo’lishini xohlaydimi yoki yo’qligini hal qilishiga ruxsat bering.
Manba: GFI SOFTWARE